Som vanligt har jag noll koll på dagarna..

Det känns som att jag inte riktigt kan skilja på dagarna längre.. Allt bara flyter ihop och jag känner mig faktiskt lite trött...
Det kan ju vara för att jag aldrig går och lägger mig i tid, går upp tidigt, kör på ordentligt när jag jobbar och dessutom är sjukt fokuserad på mina hästar.
Men som det ser ut nu så kommer ju Bettan att behöva vila en lite längre period nu.. Först pga att vi inte kom iväg till tandis idag och att hon har lite problem med tänderna, men också för att det är lite oklart vad som orsakat denna fruktansvärt äckliga böld..

Lektionen idag gick bra. Men det är fan jobbigt att rida! Jag tror faktiskt aldrig att jag har blivit så trött av att rida Milano faktiskt, han har ju alltid varit lite "lättare" och mer självgående än Bettan, men idag gav Timo oss riktiga mördarövningar och dessutom fick jag inte rida med spö.. Så jag fick verkligen kämpa idag! Vi red väldigt mycket skutor idag, både på rakt spår och diagonalt i både trav och galopp. I galoppen går det faktiskt riktigt bra, det känns som att jag kan påverka honom mer där! Medan i traven blir det jobbigare.. Han kändes faktiskt lite seg idag, men skulle faktiskt gissa att det var för att det var så sjukt jobbigt. Han fick verkligen ta i och då är det klart att man inte springer av sig självt..
Avslutade med att göra några ökningar i trav och reagerade han inte direkt skulle jag sparka till ordentligt med sporrarna rakt in så att han förstår att jag menar allvar. Han stretar ju gärna emot och faller in i någon slags seggalopp och då ska jag kicka till så att han flyger till månen istället för att sakta av och sedan göra om. Och om det funkade!? Han avslutade med en så jävla grym ökning att jag bara log. Så nu måste vi jobba lite på reaktionen och att jag faktiskt ska våga börja med att vara en liten fluga och tar han inte det bli elefant och sen faktiskt våga bli flugan direkt igen. Han måste lära sig att lyssna på de små hjälperna, punkt!

Tog sen in alla hästar som ska sova inne och städade ordning i stallet.
Sen blev det lite kvalitetstid med världens bästa Sofie! Vi hinner ju inte ses alltför mycket nu för tiden, så man får ta vara på stunderna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0