Fullproppad dag

Shit vad jag har kört på idag! Inledde med att mocka alla boxar, hade sen en lektion med Hanny. När det var klart fixade jag alla höpåsar, vatten, natthinkar och sådär. 
Hade sen ytterligare en lektion, vilket även det gick bra även om ponnyerna var lite väl busiga.! 

När det var klart red jag ut en sväng på Milano. Han var pigg, minst sagt. Så han fick springa på rätt bra och visade sina bock-kunskaper rätt rejält. Kul att han är glad iaf! 

Sen skulle tre hästar springa på lina. 
Först ut var Donna, då jag hjälper Siw i helgen som är bortrest. Det gick bra och hon var snäll.

Sen var det cheekys tur. Jag tog med mig min longergjord och le texirant gjorden bort till ridhuset och satte på grejerna där. Och gissa vad, inte ett enda bocksprång. Han blev knappt spänd när jag spände. Jag var såklart noga med att bara spänna lite i taget och låta honom röra på sig emellan. Men shit vad skönt det kändes! 
Sen skötte han sig superbra, dock lite pigg i galoppen och bockade och busade som en liten tok. Men är man bäbis så är man. Kul att det gick så bra och nu hoppas vi på att gjorden gör underverk på den lilla hästen! 

Sist ut var brightman, även han sprang på bra och var bättre än sist jag longerade. Kul! 

Kvällen avslutades med min bästa vän Matilda. As usual stod thaimat, chips och mys på schemat. Fler såna här kvällar tack!! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0